onsdag 2. desember 2009

UTESTEMMEN

Dette er bloggen for utestemmen. Hvis du som leser, tror du har gjettet at det er barnehagementalitet, så tar du litt feil. MEn bare litt. Men ja, jeg har tatt med meg begrepene fra barnehagene. Innestemmen og utestemmen. Innestemmen finnes på .

Hvorfor to blogger? Jo for å trene meg selv. Vi i vesten er veldige flinke til å fokusere på det negative. Det er små detaljer som hekter oss fast i banaliteter, helt øverst på behovspyramiden. Jeg er ikke noe unntak. Bare tenker på hvor lett det er for meg å sukke tungt av bensin og dieselprisene. Engangsavgiften på biler. helt banale problem. Det er det ikke tenker du, men det er det. Men det er nå engang det som opptar oss... banaliteter.

Den slags har jeg tenkt å holde her. Mens indre stemmer som tør å være politiske ukorrekt, stemmer som pirker i hjertet ditt, som du ikke tør å tenke høyt, gode tanker, positive tanker, skriver jeg om på Den indre stemmen.

FØRST UTE I UTESTEMMEN er KREDITTKORTSELSKAPENE I førjulstida.
En ting å sende disse kredittkortene ut til markante skikkelser litt over middels på skattelistene. Engang ikke alle de klarer utvise motstand med kreditter på både 20 og 50 000 kr. Det viser jo kandidatene i Luksusfellen hvilke problemer det gir. En annen ting er å stille spørsmål om lovligheten til disse ifht til å sende ut kredittkort med åpent kreditt til innbyggere uten at de har bedt om det. Et tredje moment er de med dårlig råd og timing av å motta kortene. Og så har vi den gruppen med psykiske koder i ICD-10 - Den internasjonale statistiske klassifikasjonen av sykdommer og beslektede helseproblemer. Jeg har snart 5 år i bransjen. Det er ikke lenge. Men det er nok til å innse og forstå, samt erfare det vi av og til kan lese om i avisene, når gjerningsmenn-/kvinner forklarer alvorlige forbrytelser med å si de ikke var seg selv, ute av stand til, eller ikke tilregnelig i gjerningsøyeblikket. Det er store deler sannhet i disse utsagnene.
Med bipolare lidelser, kommer 10 000 i kreditt, godt med i en manisk periode og hjernen skriker etter selvrealisering på et urealistisk høyt nivå. Jeg har vært med på samt bidratt til flere gjeldssaneringer og sletting av gjeld, der vi har kunnet bruke de betegnelsene. De er reelle. Men det er knallharde brev og søksmål fra selskapene og, men de har selv et ansvar for sine kampanjer og prisen de må betale er en del av samfunnet som ikke makter å motta slike tilbud. og være bevisst sin rolle når slike saker dukker opp. ..

Med lett kreditt..
Subjektet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar