tirsdag 26. januar 2010

Brøytemannskap

..viser ikke mye respekt for bilistene.
Jo jeg er klar over hvor sikker og viktig jobb dette er, hadde ikke det vært for de, ville veiene i Vinter Norge vært ufremkommelige. Bare så det er sagt. Og i det siste så utvises en heftig aggresjon mot sinte bilister mot brøytemannskap. Deler av denne debatten skyldes idioter som parkerer der brøytebilen skal brøyte, så jeg skjønner dilemmaet der.
Men det jeg ikke skjønner er brøytemannskapets fremtoning på veien. Dere er ikke konger på veien. Dere er TJENERE for f**n...Dere har fett betalt for å hive dere av kjerringa på lørdagskvelden og inn i bilen for brøyte når det faller tre snøkrystaller på veien, så gnisten spruter rundt den enorme plogen dere tror er pikken deres. Og når dere først brøyter, utvis en såpass respekt for deres egen viktige jobb som en brøytejobb er, bruk fagprofesjon og stolthet, og ikke lag veien bredere enn de er.

Og med det samme jeg har dere på tråden; Når dere parkerer for en rullings og en kaffetår, ikke parker to og to i bredden i veikryss. Det kan forårsake alvorlige ulykker. Dette har skjedd flere ganger. Jeg har full respekt for den jobben dere gjør, men vis litt stolthet bak rattet da, og er det 50-sone, så er det 50 sone. ikke 90....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar